Robotcsámborgás a Kodályban

Iskolai projekt 
 
 
Témavezető tanár: Molnos Balázs
Projektet megvalósító osztály: 4.dó - Molnosné Pauza Viktória
 Az iskolákban a számítástechnika órákon kívül is egyre inkább teret nyernek az informatikai eszközök. 
Az alsós korosztályban (de már az óvodában is) jó választásnak tűnnek a programozható játékok, mert ezek olyan tárgyi eszközök, amelyekkel a gyerekek közvetlenül manipulálnak, miközben valós körülmények között serkentik a problémamegoldó képességüket.
A „Robotcsámborgás” című projekt célja az algoritmikus gondolkodás kisiskoláskori kialakításának segítése robotika alkalmazásával. A Bee-Bot a kicsik tér-irány érzékelését és az előregondolkodás képességét fejleszti.
 Február elején iskolánkba repült Bee-Bot, a Robotméhecske
 A negyedikesek lelkesen ismerkedtek a méhecske irányításával... majd tematikus feladatlapot oldottak meg, melynek a sikerességét maguk ellenőrizhették a robot programozásával az állatkerti gyakorlópályán.
 
Köszönjük Fári Jánosnak, a kecskeméti Katona József Gimnázium informatika tanárának a közreműködést, hogy hozzánk is eljuthatott a Bee-Bot. 
Köszönet továbbá Szabó Jánosnak,
a keceli II. János Pál Katolikus Általános Iskola és Óvoda tanítójának a gyakorló pályáért és a feladatlapért. tanitobacsi.hu